Pinterest štatistiky: Čo musíte vedieť o druhej najrýchlejšie rastúcej sieti na svete

Všetko hneď naberie jasnejšie kontúry, keď prídu do hry čísla. Vieme. V Soapboxe sú pre nás dáta sväté. Dnes sme sa vám rozhodli spísať tie najdôležitejšie štatistiky o Pintereste, aby ste sa lepšie zorientovali v základoch a mohli sa rozhodnúť, či sa vám oplatí investovať energiu do ďalšej platformy.

Väčšina štatistík, ktoré uvádzame pochádza z oficiálnych prieskumov Pinterestu. Ide o všeobecné čísla zamerané na celú medzinárodnú používateľskú základňu, doplnené dátami pre slovenský trh. Dúfame, že tak získate bližšiu predstavu nielen o tom, aká je momentálna situácia, ale tiež o potenciáli, ktorý má platforma do budúcnosti.

459 miliónov aktívnych používateľov mesačne

Platforma sa podľa aktuálnych údajov teší až 459 miliónom aktívnych používateľov mesačne. Takmer polovica z nich pochádza z USA. Interné čísla priamo z Pinterestu nám prezrádzajú, že slovenskí používatelia tvoria takmer 1 milión aktívnych používateľov.

Pri tomto čísle sa určite oplatí zamyslieť, či sa medzi nimi neskrývajú aj vaši potenciálni zákazníci. Všetkými desiatimi preto odporúčame náš článok, v ktorom zistíte, či je Pinterest vhodná platforma pre vaše podnikanie.

2. najrýchlejšie rastúca sociálna sieť

Hoci Pinterest nie je sociálna, ale skôr personálna sieť, štatistiky ho medzi tie sociálne často zaraďujú. Vďaka tomu však získavame porovnania, ktoré nám ukazujú, že Pinterest je po Tik Toku celosvetovo druhou najrýchlejšie rastúcou sieťou s nárastom počtu používateľov až o 32 % od roku 2019.

Pre porovnanie – počet používateľov Facebooku vzrástol od roku 2019 o 19 % a počet používateľov Instagramu o 16 %. Tento trend svedčí o tom, že s Pinterestom treba rátať.

3-krát vyššia pravdepodobnosť prekliku na webovú stránku značky v porovnaní s inými sociálnymi sieťami

Opäť pripomíname, že táto štatistika je globálna. Myslíme si ale, že je veľmi relevantná, pretože jasne naznačuje, že používatelia platforme dôverujú. Pravdepodobnosť prekliku na web značky je dokonca až 3-krát viac než v prípade iných sociálnych sietí. Hoci sa aj tu vyskytujú príspevky odkazujúce na podozrivé stránky a podvody, v dôveryhodnosti medzi „sociálnymi” sieťami (Pinterest je v prvom rade personálna sieť) udáva jasný trend, ktorý od druhej najrýchlejšej rastúcej siete očakávame aj na Slovensku.

Ak chcete zvýšiť návštevnosť vášho e-shopu či webu s ponukou služieb, Pinterest je tu pre vás a ponúka vám dokonca aj možnosť platenej reklamy.

Takmer 50 % používateľov pochádza z USA

Tu Pinterest v roku 2010 vznikol a dodnes si tu nachádza stále širšie publikum. Jeho rast urýchľuje aj fakt, že americký Pinterest je najlepšie optimalizovaný, a teda aj najrozvinutejší. Ak by ste mali ambíciu predávať svoj produkt práve na tomto trhu, určite bude pre vás zaujímavé, že účet na Pintereste tu má až 80 % mamičiek či 50 % mileniálov. Približne 50 % používateľov z USA na platforme aj pravidelne nakupuje.

60 % používateľov Pinterestu sú ženy

Ženy tvoria z celkovej používateľskej základne až 60 %. Počet používateľov mužov sa však každoročne zvyšuje a postupne tak misky váh vyrovnáva.

Na Slovensku sa podiel žien podľa aktuálnych údajov DataReportal pohybuje okolo 73 % a pri mužoch je to okolo 22 % (zvyšných 5 % uviedlo iné pohlavie alebo ho neuviedlo vôbec). Ak práve ženy tvoria veľkú časť vašej klientely alebo publika, na Pintereste ich dokážete priamo osloviť.

35 % nárast mladších používateľov ročne

Popularita Pinterestu medzi mladými rastie. Počet používateľov z Generácie Z (narodení v rokoch 1997 - 2012) vzrastá každoročne viac než o 35 %. Od júna 2019 do júna 2020 ich počet vzrástol až o 50 % a medzi najčastejšie témy ich vyhľadávania patrili napríklad budúcnosť, osobnostný rast, krása a starostlivosť či nápady do šatníka.

91 % používateľov tvrdí, že Pinterest je pre nich pozitívnym miestom

91 % ľudí sa na Pintereste cíti dobre, a to nie je náhoda. Platforma napríklad cielene zakazuje politické reklamy, bráni sa hoaxom a akémukoľvek nenávistnému obsahu. Pinterest sa snaží budovať priestor, kde sa môžu ľudia z celého sveta navzájom inšpirovať a zdieľať svoje nápady.

Až 8 z 10 ľudí chodí na platformu za dobrým pocitom. Tu sa naskytá šanca pre firmy a značky, ktoré môžu nenútene oslovovať hodnotným obsahom tých správnych zákazníkov.

85 % ľudí používa Pinterest na mobile

85 % používateľov si na Pintereste ukladá nápady v mobilnej aplikácii. Pri tvorbe obsahu si preto treba dať pozor, aby bola grafika optimalizovaná pre smartfóny. Ideálne sú vertikálne grafiky vo vysokej kvalite a pomere 2:3 (napríklad 1000 x 1500 px). Pridajte jasné farby a výrazný text.

97 % vyhľadávaní nesúvisí so žiadnou konkrétnou značkou

Až v 97 percentách najčastejších vyhľadávaní sa nevyskytuje názov značky. Znamená to, že používatelia vo väčšine prípadov nevyhľadávajú „tenisky Nike” alebo „vankúše Ikea”, ale skôr „tenisky k béžovému kabátu” alebo „modré vankúše na sedačku”.

Takto sa na Pintereste môžete dostať do povedomia aj ak ste menej známa malá alebo stredná firma, či začínajúci podnikateľ alebo podnikateľka. Treba však dbať na to, aby sa vo vašich pinoch a profile objavovali kľúčové slová, ktoré by používatelia mohli vyhľadávať.

66 % používateľov tvrdí, že na Pintereste hľadajú nové, dôveryhodné nápady, produkty a služby

Kvalitné a viacerými používateľmi overené príspevky zvyšujú pravdepodobnosť nákupu. Až 2 z 3 používateľov na platforme sa pri nákupe rozhodujú podľa toho, aké produkty si ukladajú ostatní. Ak si váš obsah niekto uloží na svoju nástenku, ukáže sa aj ľuďom, ktorí tohto používateľa sledujú.

50 % nárast používateľov nakupujúcich na Pintereste v prvej polovici roka 2020

Pandémia zapríčinila aj hromadný presun zákazníkov do online priestoru. V prvej polovici roku 2020 zaznamenal Pinterest celosvetovo až päťdesiatpercentný nárast používateľov, ktorí práve tu objavili a kúpili si svoj vysnívaný produkt. Toto číslo značí, že ľudia čoraz viac začínajú vnímať platformu ako nákupný priestor, kde môžete svoje produkty ponúkať aj vy – ak je samozrejme Pinterest pre vašu firmu to pravé

Používatelia trávia viac než 25 % času na Pintereste nakupovaním

Zdôrazňujeme však, že táto štatistika sa týka globálnej používateľskej základne. Slováci si na možnosti platformy ešte len zvykajú – pomaly ale isto. V Soapboxe veríme, že Pinterest je platforma s krásnou myšlienkou, kde sa ľudia môžu nielen inšpirovať, ale tiež nakupovať kvalitné lokálne produkty.

Aj preto spravujeme účet Slovenskí tvorcovia a šírime osvetu, aby aj slovenská verejnosť objavila čaro nakupovania v pozitívnejšom online priestore, než na aký je zvyknutá z iných sociálnych sietí. Potenciál tu je.

85 % používateľov si kúpilo produkt z pinu značky

Ak si myslíte, že Pinterest je pre vás vhodná platforma a máte vo svojom tíme kapacitu, čas, prípadne rozpočet na to, aby sme vám mohli vytvoriť účet a obsah napríklad my, mali by ste to skúsiť. Ak bude obsah správne nalinkovaný na váš web, aj z bežného používateľa sa môže rýchlo stať zákazník. Až 85 % používateľov si už aspoň raz kúpilo produkt od firmy, ako je tá vaša.

Používatelia míňajú v maloobchodnom predaji o 80 % viac než ľudia, ktorí nie sú na Pintereste

Sú zvedaví, otvorení novému a originálnemu. Hľadajú vizuálne atraktívne produkty, ktoré upútajú ich pozornosť. Plánujú si budúcnosť a investujú do nej. Takáto je veľká časť používateľov Pinterestu a ich nákupné správanie sa prejavuje aj mimo platformy, kde míňajú o 80 % viac než ľudia, ktorí Pinterest nepoužívajú.

Ak ste maloobchodný predajca s produktom vhodným na Pinterest, možno práve toto číslo je pre vás jasným signálom.

2,3-krát lacnejšia konverzia z platenej reklamy v porovnaní s inými sociálnymi sieťami

Pinterest sa všemožne snaží podporiť značky v tom, aby investovali do reklamy. Reklamný potenciál platformy sa zatiaľ ani zďaleka nevyužíva naplno, čomu zodpovedá aj 2,3-krát nižšia cena konverzie v porovnaní s inými sociálnymi sieťami. Asi nemusíme hovoriť o tom, že pretlaku reklamy na slovenskom Pintereste sa naozaj nemusíte obávať. Pole je takmer úplne voľné a vaša reklama sa s veľkou pravdepodobnosťou zobrazí ľuďom aj mimo kontextu vyhľadávania.

240 miliárd uložených pinov a 35 % nárast množstva vytvorených násteniek za rok 2020 

Pribúdajú nielen používatelia, ale aj celkový počet uložených pinov presahujúci 240 miliárd, či počet násteniek, ktorý za rok 2020 vzrástol o 35 %. S nimi sa objavujú aj nové druhy obsahu, ktoré ľudí zaujímajú, a trendy, ktorými sa môžete pri tvorbe vlastného obsahu inšpirovať aj vy. Platforma svoje očakávané trendy vždy prezradí prostredníctvom Pinterest Predicts.

Rozhodujete sa, či patríte na Pinterest? 

Ak sa rozhodnete investovať do Pinterestu čas, urobte to poriadne.

Prečítajte si naše ďalšie blogy o Pintereste pre firmy a marketérov, ktoré vás navedú na ten správny smer.

Ak to myslíte s Pinterestom vážne, pozrite si náš online kurz, kde vám odovzdáme naše vedomosti, detailné návody a osvedčené postupy.

Ak nemáte časovú kapacitu na ďalšiu platformu, no napriek tomu by ste sa chceli do Pinterestu pustiť, ponúkame aj služby na mieru. Na rovinu vám povieme, či má vo vašom prípade význam investovať do Pinterestu čas. V službe Založenie účtu vám okrem úvodných nastavení napríklad vytvoríme grafické šablóny, optimalizované textové šablóny a pridáme prvých 30 pinov.

Budeme tiež radi, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera. Ak máte akékoľvek otázky, napíšte nám! Radi z nich pripravíme ďalší užitočný obsah, ktorý pomôže rásť na Pintereste aj vám.

Držíme palce! 🙂

Previous
Previous

Najvyhľadávanejší obsah na Pintereste, ktorý môžete tvoriť aj vy

Next
Next

Pinterest pre firmy: Je Pinterest vhodná platforma pre vaše podnikanie?