Uľahčite si pôsobenie na Pintereste: Čo sú Rich Pins a ako ich aktivovať?

Čím viac optimalizácie doprajete vášmu Pinterestu hneď na začiatku, tým rýchlejšie vám prinesie to, čo od neho očakávate. Jednou z prvých vecí, ktoré by ste teda mali urobiť hneď po založení účtu alebo poriadnom audite už existujúceho účtu (s obomi vám v Soapboxe radi pomôžeme), je nastavenie Rich Pins – tzv. rozšírených pinov. Čo sú Rich Pins? 

A prečo sú dnes už nepísanou povinnosťou, prinajmenšom (no nielen) pre blogerov, značky a e-shopy?

O čo vlastne ide, aké majú Rich Pins výhody oproti bežným pinom a ako ich jednoducho začať používať?

Čo sú Rich Pins?

Alebo pekne po slovensky:

Čo sú rozšírené piny?

Červené Ferrari medzi pinmi. Nepridávajú sa pracne ako bežné príspevky – od vkladania obrázkov, názvov, popisov a linkov vás odbremenia tak, že ich pár klikmi vytiahnu z vašej domény.

 To všetko vďaka metadátam, ktoré si nastavíte na webe (návod nájdete nižšie), a ktoré sa budú pri obsahu zobrazovať aj vtedy, keď si ho z vášho webu uloží na nástenku niekto iný.

Najväčšia výhoda? Kedykoľvek sa rozhodnete váš webový obsah zmeniť (napríklad prepísať starší blog alebo cenu produktu), stačí, ak upravíte metadáta na webe a všetky piny nalinkované na tento obsah sa automaticky aktualizujú.

Time saving at its best!

 

Poznámka: Ak máte dostatočnú kapacitu a kapitál, mať vlastný web stopercentne odporúčame, a to bez ohľadu na to, či plánujete pôsobiť aj na Pintereste. Ideálne je mať aj vlastnú doménu, s ktorou máte stopercentnú kontrolu nad vašimi metadátami. Túto výhodu vám weby na tvorcovských platformách ako Etsy alebo Sashe nedokážu ponúknuť.

Ako vyzerá Rich Pin?

Dúfame, že už máte predstavu o tom, čo sú Rich Pins. Ako sa však zobrazujú používateľom? Vo feede a v ponúkanom podobnom obsahu sa pri rozšírených pinoch zobrazuje tučným písmom ich názov.

Hneď pod ním je vo väčšine prípadov uvedený aj autor pinu, čo oceníte najmä preto, že vaši sledovatelia radšej kliknú na pin od niekoho, koho poznajú.

Po rozkliknutí pinu je v porovnaní s bežným pinom výrazne viditeľný autor pinu a tlačidlo “Sledovať” (“Follow”).

Ako vyzerá Rich Pin vo feede. Pri Rich Pine sa zobrazuje názov pinu a profil autora.

Rozšírený pin vo feede obsahuje okrem názvu aj autora.

Rozšírené piny ponúkajú používateľom viac informácií o obsahu ešte predtým, než sa z neho prekliknú na váš web. To, aké informácie sa používateľovi zobrazia, závisí aj od typu pinu.

V súčasnosti platforma umožňuje tvorbu týchto druhov Rich Pins:

Rozšírené piny produktov

Product Rich Pins obsahujú aktuálnu cenu produktu, popis produktu a v niektorých prípadoch jeho dostupnosť. Sú nenahraditeľné predovšetkým pre veľké e-shopy so stovkami produktov, no aj pre menšie značky, ktoré chcú šetriť čas a zmeny v sortimente vybaviť z jedného miesta.

Vzor zobrazenia ceny pri rozšírenom pine.

Zobrazenie ceny pri rozšírenom pine produktov.

Rozšírené piny článkov

Article Rich Pins výborne poslúžia aj každému blogerovi, značke a tvorcovi s vlastným blogom. Veľkou výhodou je už spomínaný fakt, že autor a tlačidlo “Sledovať” sa zobrazí hneď vedľa pinu. Používatelia vás tak môžu začať sledovať jedným kliknutím, bez toho, aby si museli otvárať váš profil.

Tlačidlo Sledovať pri rozšírených pinoch.

Tlačidlo Sledovať pri rozšírených pinoch uľahčuje získavanie nových sledovateľov.

Rozšírené piny s receptami

Pri Recipe Rich Pins používateľ okrem názvu pinu uvidí aj hodnotenie receptu ostatnými používateľmi, čas prípravy, ingrediencie potrebné na prípravu, a v niektorých prípadoch dokonca aj to, či ide o vegetariánsky, vegánsky, bezlepkový, či iný špeciálny recept.

Sú nenahraditeľným nástrojom pre kuchárov, food blogerov a gastro značky.

To, čo sa používateľovi zobrazí, sa však môže líšiť podľa toho, aký receptový plugin vo WordPresse používate. Dostupné sú WP Recipe Maker (zdarma) alebo populárne WP Tasty Recipes či Cookbook (platené pluginy).

Vzor rozšíreného pinu s receptom a uvedenými ingredienciami.

Tento rozšírený pin s receptami obsahuje počet recenzií, čas prípravy, podrobnosti o špeciálnej strave, počet porcií a ingrediencie.

Pri tomto type pinov často vzniká diskusia o tom, či sa kvôli podrobným informáciám foodblogeri nepripravujú o prekliky na web. V Soapboxe však rozšírené piny s receptami môžeme len odporúčať, a to z nasledujúcich dôvodov:

📌 Ak prezradíte viac o recepte priamo v pine, zvyšuje sa šanca, že si ho používateľ uloží na nástenku.

📌 Používateľovi sa nezobrazuje samotný postup, ako recept pripraviť – ten nájde až vo vašom blogu.

📌 Ak ho odradí niektorá informácia z rozšíreného pinu (napríklad to, že na vaše hráškové pyré nemá doma maslo), je veľmi pravdepodobné, že aj po prekliku na web by z neho z rovnakého dôvodu rýchlo odišiel. Rýchle odchody (teda vysokú bounce rate) môže potom algoritmus vyhodnotiť vo váš neprospech – tak, že obsah nie je relevantný.

📌 Namiesto nekvalitných preklikov získate dlhšie návštevy od stravníkov, ktorí to s vašim hráškovým pyré myslia vážne. 

Čo sú Rich Pins a aké majú výhody

Kým sa pustíme do toho, ako si Rich Pins môžete nastaviť, zrekapitulujme si, čo sú Rich Pins a prečo by ste ich mali mať aj vy:

📌 Nešetria informáciami
Zvyšujú pravdepodobnosť, že si váš obsah niekto uloží na nástenku.

📌 Vyčnievajú vo feede
Výrazným názvom a autorom. Pôsobia dôveryhodnejšie. 

📌Obsahujú tlačidlo “Sledovať”
Zjednodušujú cestu k vášmu ďalšiemu obsahu.

📌Automaticky sa synchronizujú s webom
Zmeny stačí urobiť na webe, piny sa aktualizujú samé.

📌 Dávajú vám kontrolu nad obsahom
Názov a popis môžete meniť iba vy, bez ohľadu na to, kto a na akú nástenku si váš obsah uloží.

Ako si nastaviť Rich Pins

Rozšírené piny sú dostupné iba pre firemné účty. Založte si nový, alebo prekonvertujte už existujúci osobný účet. Jednoduchý návod nájdete tu.

Na začiatok sa pozrime na to, ako povoliť Rich Pins vo WordPresse.

1. Pridajte na web metaznačky

🔴 Ak ste tak doteraz ešte neurobili, nainštalujte si Yoast SEO plugin – nástroj, pomocou ktorého dokážete spravovať svoje SEO (krátky videonávod tu). 
🔴 Povoľte pridávanie meta údajov. V lište vľavo kliknite na SEO:

SEO > Sociálne siete > Facebook. Pod “Pridať meta údaje Open Graph” kliknite na Zapnuté.

(SEO > Social > Facebook. Pod “Add Open Graph meta data” kliknite na Enabled.)

 

Poznámka: Ak chcete pridávať rozšírené piny s receptami, budete potrebovať ďalší plugin. Odporúčame WP Tasty Recipes, no na začiatok vám postačí aj WP Recipe Maker. Ide o klasický blok, ktorý vo WordPresse jednoducho pridáte do svojho článku, podobne ako nadpis, obrázok či medzeru. Pinterest si z neho vytiahne všetky potrebné údaje, ktoré zobrazí v rozšírenom pine.

Ukážka WP Tasty Recipes WordPress pluginu pre recepty.

WP Tasty Recipes je bezplatný WordPress plugin pre recepty. Do článku sa pridáva ako blok.

2. Overte web cez Rich Pin Validator

🔴 Otvorte nástroj na overenie rozšírených pinov (Rich Pin Validator). 

🔴 Do poľa pod inštrukciami vložte link na jeden z vašich blogov a kliknite na “Validate”. Mala by sa vám zobraziť zelená fajočka a potvrdenie, že vaše piny boli overené. 

🔴 Kliknite na “Apply now”, čím odošlete žiadosť o schválenie rozšírených pinov pre vašu doménu.

Pinterest vašu žiadosť zvyčajne schváli ihneď. Ak sa vám však zobrazí veta “We’ll review it and email you with any questions or next steps.”, žiadosť by mala byť spracovaná do 24 hodín. 

Overenie stačí urobiť iba raz, prostredníctvom ktoréhokoľvek z vašich blogov/článkov. Po schválení žiadosti Pinterestom budú Rich Pins povolené pre celý váš web a všetky blogy, ktoré ste už vytvorili, alebo ešte len vytvoríte.

 

Poznámka: Všetky doteraz pridané piny sa postupne zmenia na Rich Pins. Môže to však trvať niekoľko dní. Ak po pár dňoch neuvidíte zmeny, odporúčame kontaktovať Pinterest.

3. Upravte svoje metadáta

Rozšírené piny už máte nastavené – teraz nastal čas ich správne využívať. Na úpravu metadát (údajov, ktoré sa zobrazia vo vašich Rich Pins) vám postačí Yoast SEO. 

Otvorte jeden zo svojich článkov a prejdite do spodnej časti stránky. Tu môžete nastaviť svoje SEO. Názov pinu si Pinterest vytiahne z poľa Nadpis SEO (SEO title) a popis z poľa Meta popis (Meta description).

Vzor SEO nadpisu a Meta popisu pri rozšírenom pine.

Rich Pin zobrazí Nadpis SEO (SEO Title) ako názov pinu, Meta popis (Meta description) ako popis pinu.

Ak neuvediete vo svojom blogu žiadny meta popis, rozšírený pin ukáže prvých pár riadkov z článku. Hlavným cieľom rozšírených pinov je však čo najviac zaujať používateľov tak, aby na pin klikli. Nadpis a meta popis (čiže názov a popis pinu) by ste teda mali prispôsobiť tak, aby boli lákavé a hodné uloženia na nástenku.

Dôležitý je aj SEO aspekt – využite kľúčové slová, ktoré používateľa upútajú a váš pin správne zaindexujú.

Nezabudnite na CTA (click to action), napr. “Kliknite sem a prečítajte si náš blog o tom, čo treba vidieť v Taliansku.”

4. K článkom a receptom pridajte grafiky vhodné na Pinterest

Ku každému blogu a receptu vytvorte 3 až 5 grafík na piny. Dve až tri najlepšie z nich vložte priamo do článku vo WordPresse. Ideálne miesto je na konci článku spolu s výzvou, aby si čitateľ uložil váš článok na nástenku, a mohol ho tak mať vždy po ruke.

Vzor pinových grafík pridaných na koniec blogu, ktoré si potom čitatelia môžu uložiť ako rozšírený pin.

Záver blogu našej klientky s grafikami pinov a textom s CTA výzvou.

Grafika na pin by mala mať rozmer v pomere 2:3. Odporúča sa veľkosť 1000 x 1500 px. Každá grafika by mala obsahovať výrazný text v rôznych variantoch (názov článku a alternatívne názvy článku, ktoré používateľa upútajú).

Odporúčame vždy voliť farebnú škálu, ktorá sa zhoduje s vašim brandingom – viď predchádzajúci obrázok s grafikami pre našu klientku. 

Tu je zopár jednoduchých návrhov, ktorými sa môžete inšpirovať: 

Marketing na Pintereste sa oplatí

Dúfame, že tento článok vám pomohol pochopiť čo sú Rich Pins a ako ich používať. Ak sa však s Pinterestom iba zoznamujete a nie ste si istí, či je to vhodná platforma pre vašu firmu či značku, prečítajte si náš článok Pinterest pre firmy: Je Pinterest vhodná platforma pre vaše podnikanie?

Ak ste sa s Pinterestom už zoznámili a hľadáte ďalšie tipy o Pinterest marketingu pre firmy, veľa užitočných informácií nájdete v našich blogoch pre značky a marketérov.

V prípade, že chcete svoj Pinterest zveriť do skúsených rúk, prezrite si naše služby na mieru. Úprimne vám poradíme, či má vo vašom prípade význam investovať do Pinterestu čas. V službe Založenie účtu vám okrem úvodných nastavení napríklad vytvoríme grafické šablóny, optimalizované textové šablóny a pridáme prvých 30 pinov.

Odporúčame aj náš online kurz, kde vám odovzdáme naše vedomosti, detailné návody a osvedčené postupy.

Budeme tiež radi, ak sa prihlásite na odber nášho newslettera nižšie. Ak máte akékoľvek otázky, napíšte nám! Radi z nich pripravíme ďalší užitočný obsah, ktorý pomôže rásť na Pintereste aj vám.

Držíme palce s vašimi Rich Pins! 🙂

Previous
Previous

Tip na podcast o Pintereste pre značky, tvorcov a marketérov

Next
Next

O Pintereste v podcaste Doba digitálna s Tonym Dúbravcom