V akom jazyku tvoriť obsah na Pinterest?
Ako používať Pinterest pri viacjazyčnom e-shope? Je lepšie tvoriť obsah na Pintereste v slovenčine, angličtine alebo v inom jazyku? To sú najčastejšie otázky, ktoré nám pokladajú firmy a tvorcovia pri zakladaní účtu a nastavovaní stratégie na Pintereste. V článku zodpovieme na tieto otázky na základe našich skúseností, ale aj informácií priamo od našich kontaktov z Pinterestu.
📌 Pri výbere jazyka je vhodné brať do úvahy nielen všeobecné odporúčania od Pinterestu, ale aj celkovú víziu značky do budúcnosti.
Cielenie organického obsahu na Pintereste podľa krajiny
Pinterest momentálne nepodporuje automatický preklad názvov a popisov pinov, a ani funkciu pridávania príspevkov vo viacerých jazykoch ako napríklad Facebook. Taktiež nie je možné nastaviť cielenie organického obsahu podľa krajiny, ako to funguje pri postoch na LinkedIne. Platformy ako Pinterest, Instagram alebo Twitter tieto funkcie nemajú a organický dosah neviete cieliť publiku podľa jazyka (cielenie na konkrétny trh je možné prostredníctvom platenej reklamy).
V nastaveniach Pinterestu si však môžete vybrať jazyk a krajinu, v ktorej sa nachádzate, a podľa toho vám platforma bude obsah prispôsobovať.
Čo vám vie Pinterest ponúknuť?
Možnosť osloviť takmer 1 milión Slovákov na platforme, na ktorej nie je takmer žiaden lokálny obsah
Slováci síce nie sú (aspoň zatiaľ) zvyknutí vyhľadávať v slovenčine, ale keďže platforma uprednostňuje lokálny obsah, bude ho na domovskej stránke prednostne zobrazovať.
Hoci z nášho prieskumu vyplynulo, že Slováci na Pintereste vyhľadávajú najmä v angličtine, ako dôvod uvádzajú práve nedostatok lokálneho obsahu.
Respondenti sa jasne vyjadrili, že by si priali viac obsahu v ich materinskom jazyku odkazujúceho na slovenské produkty a služby.
Využite dieru na trhu a príležitosť dostať sa do povedomia 0,8 – 1 milióna aktívnych slovenských používateľov mesačne (priemer za rok 2021). Slovenčinou potešíte nielen ich, ale aj samotný algoritmus Pinterestu. Viac zaujímavostí o tom, ako Slováci používajú Pinterest, sa dočítate tu.
Možnosť expandovať na zahraničné trhy
Ak chcete expandovať, tvorte obsah v jazyku konkrétneho trhu alebo v univerzálnej angličtine. Začať budovať povedomie o značke na zahraničných trhoch môže byť pre vás prínosné najmä ak má vaša firma kapacitu na medzinárodnú dopravu, web v angličtine (prípadne v jazyku trhu, na ktorý chcete expandovať), ak predávate digitálne produkty alebo poskytujete služby na diaľku.
Šanca aj pre malé a začínajúce značky
Obrovskou výhodou Pinterestu je, že ide o vyhľadávač, kde väčšina vyhľadávaní neobsahuje názov značky. Ľudia majú chuť objavovať nové produkty či služby, preto do vyhľadávania zadajú skôr “pekný dámsky ruksak” ako “ruksak Herschell”. To je skvelá šanca aj pre malé značky a tvorcov, aby ich objavili potenciálni zákazníci, preklikli sa na ich web a nakúpili.
Vďaka vhodne nastavenej stratégii a kľúčovým slovám máte možnosť obsadiť vysoké priečky vyhľadávania na Pintereste, obzvlášť na tom slovenskom, kde je konkurencia tvorcov naozaj nízka. Navyše, ak vašu stránku alebo e-shop ešte len rozbiehate, je pravdepodobné, že príspevky s vašimi produktami na Pintereste bude Google indexovať rýchlejšie ako samotný web. S optimalizovanými pinmi sa teda môžete dostať na vysoké priečky vyhľadávačov.
Aký jazyk si vybrať pre váš účet na Pintereste?
Chcete budovať povedomie o vašej značke medzi Slovákmi alebo chcete využiť aj potenciál zahraničného trhu? Máte dostatočné množstvo obsahu na vašom webe, blogov v angličtine (alebo v inom jazyku)?
V prípade, že máte blog, pridávajte obsah na Pinterest v jazyku, v ktorom je vaša webstránka. Ak ponúkate služby, ale chceli by ste si rozšíriť portfólio o zahraničných klientov, budete potrebovať blog v cudzom jazyku alebo minimálne landing page (vstupnú stránku). Asi by ste sa ako potencionálny zákazník nepotešili, keby ste si chceli kúpiť produkt alebo si prečítať blog a po rozkliknutí pinu sa dostanete na stránku, ktorej nerozumiete.
Účet v jednom jazyku verzus nástenky vo viacerých jazykoch
Oficiálne stanovisko od Pinterestu znie: Je lepšie mať účet v jednom hlavnom jazyku. Informácie v profile, popisy násteniek, pinov… Najlepšia možnosť je vybrať si jazyk, v ktorom komunikuje väčšina vašej cieľovej skupiny alebo jazyk krajiny, do ktorej plánujete expandovať.
Angličtina na Pintereste naďalej prevláda, ale bežnou praxou je aj mix vyhľadávania v angličtine a lokálnom jazyku, a to najmä v krajinách s rozvinutejšími trhmi a väčším počtom tvorcov. Preto ak máte ambíciu predávať do Rakúska, Nemecka či Švajčiarska, vytvorenie účtu v nemeckom jazyku je výbornou možnosťou, ako sa na tieto trhy dostať.
Nemčinou zaručíte, že používateľ vyhľadávajúci napríklad v španielčine váš obsah organicky v primárnom vyhľadávaní nenájde (ale môže sa stať, že mu ho Pinterest ponúkne ako “podobné” príspevky na základe toho, čo hľadal).
Pozor na duplicitný obsah
Pri tvorbe dvojjazyčného obsahu si dávajte pozor, aby ste nepoužívali tú istú grafiku, ktorá odkazuje na tú istú URL adresu. Pinterest, tak ako každá platforma, má rád nový, unikátny obsah. Ak používate rovnaké odkazy, skúste pozmeniť grafiku – použiť inú fotografiu, priblížiť fotografiu, zmeniť rozloženie elementov…
Tip: Do grafiky na slovenské piny odporúčame pridávať call to action symbol alebo text, ktorým používateľa vyzvete, aby si kliknutím na odkaz kúpil váš produkt alebo prečítal váš článok.
Ako používať Pinterest, ak mám e-shop v 10 jazykoch?
Ak ste väčšia firma a máte na to kapacitu, pokojne vytvorte účet pre každú krajinu, ktorú chcete osloviť. Takto funguje napríklad Ikea alebo Lidl. Každá krajina má svoj vlastný Pinterest účet, aby mohli cieliť pomocou kľúčových slov na lokálnych používateľov a tých odkazovať na lokálny web a katalóg, kde si môžu nakúpiť.
Odporúčame vybrať si jeden produkt v konkrétnom jazyku a zadať ho do vyhľadávania. Ak sa vám zobrazí viac podobných a relevantných príspevkov, znamená to, že obsah, ktorý sa tam nachádza, ľudí zaujíma. Dôkladná analýza kľúčových slov zvýši šance na obsadenie popredných priečok vyhľadávania na Pintereste, čo je zároveň oveľa jednoduchšie, než biť sa o prvé priečky na Google.
Ak naopak zistíte, že obsahu je v konkrétnej kategórii málo, užívatelia pravdepodobne nevyhľadávajú tento typ obsahu v ich lokálnom jazyku. Vtedy odporúčame pripraviť aspoň 100 pinov v lokálnom jazyku, jednorazovo ich nahodiť a sledovať štatistiky. Príde čas, kedy bude konkrétny trh na váš obsah pripravený a vy tam už budete mať optimalizovaný a zabehnutý profil.
Zhrnutie
📌 Ak ste veľká firma a máte viacjazyčný e-shop, najlepšia možnosť je vytvoriť pre každý trh samostatný účet.
📌 Ak nechcete alebo nemáte kapacitu spravovať viaceré účty, môžete vytvoriť jeden profil v jazyku vašej hlavnej cieľovej skupiny a pre ostatné cieľové skupiny vytvoriť niekoľko násteniek.
📌 Pokiaľ máte rozpočet na platenú reklamu, môžete si spravovať účet v jednom jazyku a nastaviť cielenie reklamy na konkrétne trhy v ich lokálnom jazyku.
📌 Ak chcete využiť nízku konkurenciu na slovenskom Pintereste a byť tak jednou z prvých značiek na tejto platforme, tvorte obsah v slovenčine. Zaujímavý obsah v materinskom jazyku určite poteší takmer milión Slovákov, ktorí na Pintereste hľadajú inšpiráciu a lokálnu tvorbu.
📌 V prípade, že ponúkate medzinárodnú dopravu, služby na diaľku či digitálne produkty, angličtinou oslovíte globálne publikum.
📌 Ak to váš rozpočet dovolí a chcete prenechať spravovanie účtu, nastavenie stratégie a vizuálnu komunikáciu na nás, radi vám s tým pomôžeme. Poradíme vám, či má pre vaše podnikanie Pinterest potenciál a v rámci našich služieb pripravíme balík na mieru presne pre vás.
Rozhodli ste sa, že dáte Pinterestu šancu?
Dúfame, že vám článok pomohol zorientovať sa vo výbere jazyka pre váš pinterestový účet.
Sme si vedomí, že nemôžeme ponúknuť univerzálnu odpoveď pre všetky firmy a tvorcov. Preto ak niektoré vaše otázky zostali nezodpovedané, určite nám napíšte. Radi vám odpovieme na vaše otázky a budeme sa nimi inšpirovať aj pri tvorbe našich blogov, ktoré vám pomôžu vytvoriť úspešný pinterestový profil.
Vidíme sa na Pintereste! 🙂