Pinterest pre blogerov: Ako zvýšiť návštevnosť vášho blogu pomocou Pinterestu

Ste bloger alebo firma, ktorá sa rozhodla aktívne pridávať blogy? Chceli by ste zvýšiť návštevnosť a čítanosť vášho blogu?

Narozdiel od sociálnych sietí, ktoré sú navrhnuté na to, aby používateľov udržali na platforme čo najdlhšie (a boli im zobrazované platené reklamy), cieľom Pinterestu je zobrazovať používateľom relevantný obsah a posielať ich z Pinterestu rovno na váš web. Podľa štatistík je pravdepodobnosť prekliku na web dokonca 3-krát väčšia v porovnaní so sociálnymi sieťami, pričom je na Pintereste až 459 miliónov aktívnych používateľov mesačne a z toho tvoria takmer 0,8 – 1 milón používateľov Slováci.

Veľkou výhodou je, že dobre optimalizované príspevky na Pintereste (piny) zostávajú vo výsledkoch vyhľadávania dovtedy, kým danú tému používatelia vyhľadávajú.  To v mnohých prípadoch znamená aj roky. Organickú návštevnosť na váš blog teda môžete získavať ešte dlho po tom, ako článok a piny vytvoríte.

Dnes sme si pre vás pripravili niekoľko tipov, ktoré vám ako blogerom pomôžu využiť potenciál Pinterestu naplno.

Slovenské blogy na Pintereste (ukážka profilu Fitrecepty.sk).

Slovenské blogy na Pintereste (Fitrecepty.sk)

Ešte predtým, než začnete pridávať prvé blogové piny

📌 Nastavte si váš pinterestový účet ako firemný, aby ste mali prístup k štatistikám.

📌 Uistite sa, že váš blog je optimalizovaný pre výhľadávače.

📌 Urobte si prehľad podobného obsahu na Pintreste. Do vyhľadávania zadajte kľúčové slová a frázy, na ktoré chcete cieliť, a pozrite sa na výsledky vyhľadávania. Ako by sa dali piny vylepšiť? Čím sa dá inšpirovať?

1. Analýza kľúčových slov na Pintereste a vytvorenie prvých násteniek

Využívanie relevantných kľúčových slov na Pintereste je základom úspechu, keďže táto platforma je primárne vizuálny vyhľadávací nástroj. Vďaka analýze kľúčových slov získate predstavu o vyhľadávanom obsahu, čo vám pomôže pri tvorbe prvých násteniek, pinov a optimalizácii profilu.

Vychádzajte z kľúčových slov, ktorými ste doteraz optimalizovali svoj blog pre vyhľadávače (pomôže analýza kľúčových slov na Googli ako aj kľúčové slová z vášho účtu z Google Analytics).

Do vyhľadávacieho panelu na Pintereste začnite vpisovať kľúčové slová a všímajte si frázy a slovné spojenia, ktoré vám Pinterest automaticky dopisuje. Sú to všetko frázy, ktoré používatelia zadávajú do vyhľadávania a môžu vám poslúžiť aj ako inšpirácia pri tvorbe ďalšieho obsahu na váš blog. 

Keď do vyhľadávania zadáte kľúčové slová, všímajte si piny, ktoré sa zobrazujú medzi prvými a inšpirujte sa, aké kľúčové slová a frázy využívajú. Vypíšte si niekoľko kľúčových slov a fráz (ideálne 3 a viacslovných) na základe témy vašich blogových článkov. Čo by vašich čitateľov ešte mohlo zaujímať? Čo by mohli vyhľadávať? Aké majú ďalšie otázky? Tieto kľúčové slová a frázy použijete v nadpise nástenky, popise nástenky a neskôr aj pri vytváraní pinov.

Vytvorte si nástenku/nástenky na Pintereste, kde budete ukladať piny odkazujúce na vaše články.

Počet násteniek závisí od počtu tém, ktorým sa na vašom blogu venujete alebo chcete venovať. Ak sa venujete len jednej oblasti, postačí vám jedna nástenka venovaná blogom. Ak je váš záber pestrejší (ste napríklad lifestylová značka a píšete o všetkom od produktivity, cez vzťahy až po kozmetiku), odporúčame každú nástenku venovať jednej konkrétnej téme. Vďaka tomu sa Pinterestu bude lepšie dariť rozoznať, o čom je váš obsah, a ponúkať ho relevantnému publiku.

2. Tvorba pinov k blogom

Vďaka vizuálne i textovo atraktívnym, optimalizovaným pinom sa používatelia prekliknú rovno na váš blog.

Ku každému blogovému článku na vašom webe odporúčame vytvoriť minimálne 3 - 5 pinov. Každý pin by mal mať iný obrázok alebo grafiku (dodržiavajúcu váš brand manuál) a text obsahujúci kľúčové slová.

Nezabúdajte na to, že Pinterest je schopný prečítať text aj z obrázku a grafiky. Pridajte odkaz, ktorý čitateľa privedie na konkrétny článok a pin uložte na správnu nástenku. Keďže máte minimálne 3 - 5 rôznych pinov, môžete ich pripnúť na viaceré nástenky, pokiaľ sa tam budú obsahovo hodiť.

Vaše piny by mali byť:

📌 Vizuálne atraktívne. Použite vaše najlepšie fotky a do grafiky môžete pridať aj vaše logo alebo adresu webu.

📌 V pomere 2:3, tzv. vertikálne piny.

📌 Textovo optimalizované. Grafiky by mali obsahovať text s kľúčovými slovami, napríklad názov blogového článku a jeho variácie na A/B testovanie.

Kľúčom k úspechu je používať relevantné kľúčové slová vo všetkých textoch a taktiež zahrnúť CTA (call to action) text, ktorý používateľa vyzve, aby klikol na odkaz a prečítal si článok na vašom webe.

Píšte prirodzene pre čitateľa, nie pre algoritmus. Zaujmite ho pomocou emočne nabitých slov: „Recept na najchutnejšiu raňajkovú kašu”, „3 tipy na najlepšie výlety v okolí Bratislavy” a podobne.

Na tvorbu jednoduchšej grafiky môžete využiť Canvu, populárny online grafický editor, ktorý je vo svojej základnej verzii zadarmo.

Ak sa na tvorbu grafiky necítite alebo nemáte v tíme skúseného grafika, ktorý by vám vytvoril vizuálne atraktívne a optimalizované piny pre váš Pinterest, radi vám s tým pomôžeme. Vieme pre vás vytvoriť nielen grafické šablóny prispôsobené na mieru vašej značke, ale aj textové šablóny či prvé nástenky. Pripravíme váš účet tak, aby mal tie najlepšie predpoklady na úspešné pôsobenie na Pintereste. Viac o tejto službe sa môžete dočítať tu.

3. Buďte trpezliví a sledujte štatistiky

Algoritmu chvíľu potrvá, kým začne správne rozoznávať obsah a zobrazovať ho vhodným používateľom. Prvé väčšie výsledky sa zvyčajne začnú objavovať až o 2-3 mesiace. Stojí to však za to, keďže životnosť príspevkov na Pintereste je až niekoľko rokov a váš článok tam ľudia vedia nájsť ešte dlho potom, ako ste ho vytvorili – kým bude daná téma aktuálna. Najúspešnejšie piny teda môžu zvyšovať návštevnosť vášho blogu ešte dlhé roky.

V štatistikách nájdete dáta o vašich najúspešnejších pinoch. Ak chcete zvýšiť návštevnosť na webe, všímajte si, ktoré piny, grafiky a texty vám prinášajú na blog najviac čitateľov (metrika „kliknutia na odkazy a iné lokality”). Ak by ste si priali rozšíriť povedomie o vašej značke, v štatistikách sa sústreďte na počet zobrazení. Využívajte tieto informácie pri tvorbe nových pinov pre váš blog.

Na prístup k podrobným štatistikám budete potrebovať firemný Pinterest účet. Je bezplatný a odporúčame ho všetkým firmám, blogerom a tvorcom, ktorí chcú z tejto platformy vyťažiť maximum. Aké sú výhody firemného účtu, ako si ho založiť alebo prekonvertovať z osobného účtu sa dočítate v tomto článku.

4. Predstavte zákazníkovi vaše služby či produkty

Používateľ sa úspešne preklikol z Pinterestu na váš článok a objavil váš blog. Je dôležité uvedomiť si, že v blogových článkoch nezdieľate len užitočné informácie, ale viete potencionálnemu zákazníkovi pomôcť vyriešiť jeho problém a zodpovedať ďalšie otázky prostredníctvom vašich služieb, produktov či bonusového obsahu.

V článku alebo na jeho konci spomeňte vaše služby alebo produkty a vysvetlite, ako by im mohli s ich problémom alebo otázkou pomôcť. Nezabudnite vložiť CTA (call to action) texty alebo tlačidlá obsahujúce hypertextové odkazy. Tieto odkazy čitateľa nenásilnou formou privedú k ponuke vašich produktov, služieb, kontaktnému formuláru či ďalším informáciám o vás, napríklad: „čítať viac,” „kúpiť,” „kontaktujte nás,” atď.

Ide o základný princíp inbound marketingu, pomocou ktorého značky priťahujú potenciálnych zákazníkov nenásilnou formou prostredníctvom náučného, užitočného obsahu s pridanou hodnotou.

5. Optimalizácia webovej stránky pre Pinterest

Nestačí len vytvoriť cestu z Pinterestu na vašu webovú stránku, ale aj opačnevytvoriť čitateľom vášho blogu, ktorí sa naň dostali prostredníctvom iného kanálu, cestu na Pinterest. V ideálnom prípade tak Pinterest zvyšuje návštevnosť vášho blogu a váš blog zvyšuje návštevnosť vášho pinterestového účtu.

Aktivujte si pre vaše blogy rozšírené piny (Rich Pins), ktoré Pinterest uprednostňuje pred tými obyčajnými. Spísali sme vám všetko, čo o rozšírených pinoch potrebujete vedieť, spolu s návodom ako si ich aktivovať.

Rozšírený pin na blogový článok.

Rozšírený pin na blogový článok

Pridajte na web tlačidlo Uložiť/Save it/Pin it

Keď používateľ prejde myšou na niektorý z vašich obrázkov, zobrazí sa mu tlačidlo, ktoré mu umožní uložiť si akýkoľvek obrázok z vášho blogu na svoju vlastnú pinterestovú nástenku.

Tlačidlo "Save" na grafike v blogovom článku.

Tlačidlo "Save" na grafike v blogovom článku

Grafiky pinov na konci blogu

Vyzvite čitateľov, aby si váš článok pripli na svoju nástenku a mohli sa k nemu kedykoľvek vrátiť. Pod CTA text umiestnite 2 - 3 najkrajšie grafiky. Keď používateľ klikne na tlačidlo Uložiť/Save, zobrazí sa mu vyskakovacie okno, ktoré mu umožní pripnúť si pin na svoju nástenku.

Grafika pinov na konci článku na blogu.

Grafika pinov na konci článku na blogu

Uloženie pinu z blogu na nástenku používateľa.

Uloženie pinu z blogu na nástenku používateľa

Ak si používateľ takto uloží túto grafiku alebo hociktorý obrázok z webu a vy nemáte nastavené rozšírené piny (Rich Pins), používateľovi sa do nástenky uloží tento obrázok bez vášho autorstva a s náhodne vygenerovaným popisom. Vy však už máte aktivované Rich Pins, čo znamená, že obrázok sa do nástenky uloží: 

📌 S nadpisom a popisom, ktorý je automaticky extrahovaný z metadát na vašom blogu

📌 S autorom pinu, teda vaším profilom na Pintereste

To najdôležitejšie z Pinterestu pre blogerov

📌 Pinterest je narozdiel od sociálnych sietí navrhnutý tak, aby vám na váš blog prinášal organickú návštevnosť. Pravdepodobnosť prekliku na web je dokonca 3-krát väčšia v porovnaní so sociálnymi sieťami. 

📌 Pinterestové príspevky ostávajú na platforme navždy (pokiaľ ich sami nevymažete). To znamená, že vaše piny a váš blog môžu ľudia objaviť kedykoľvek, pokiaľ sa budú o vašu tému zaujímať. Môže sa tak stať, že budete získavať pravidelnú návštevnosť z blogového pinu, ktorý ste vytvorili pred 3 rokmi.

📌 Optimalizovaný profil, využitie kľúčových slov a atraktívne vizuály vám zaručia, že vaša cieľová skupina nájde nielen váš pinterestový profil, ale aj váš blog, služby a produkty, ktoré ponúkate.

📌 Nezabudnite pridávať do grafík na Pintereste CTA (call to action) texty, ktoré vyzvú používateľa, aby sa preklikol na váš článok.

📌 Odporúčame optimalizovať váš web pre Pinterest, vďaka čomu vaši čitatelia nájdu cestu aj opačne, z vášho blogu na váš pinterestový účet, kde si môžu váš obsah uložiť na nástenku a kedykoľvek sa k nemu vrátiť.

📌 Prvé výsledky neočakávajte skôr než o 1 až 3 mesiace. Algoritmus za ten čas rozoznáva a triedi váš obsah, aby ho mohol ponúkať relevantnému publiku.

Rozhodli ste sa, že to s Pinterestom skúsite?

Znie to všetko lákavo, ale ešte stále neviete, či je na Pintereste aj vaša cieľová skupina? Prečítajte si tento článok alebo nás kontaktujte. Radi vám poradíme, či má pre vás a váš blog zmysel investovať čas do tejto inšpiratívnej platformy. 

Ak sa rozhodnete ísť do toho naplno, ale nemáte na to časovú kapacitu, vieme vám pomôcť s vytvorením účtu, grafických a textových šablón a pridáme za vás aj prvé  optimalizované príspevky.

Prečítajte si aj naše ďalšie články na blogu, ktoré vám pomôžu lepšie sa zorientovať v Pintereste. Ak v nich nenájdete odpovede na vaše otázky, určite nám napíšte. Radi vám úprimne poradíme!

Prajeme veľa úspešných blogových článkov a nadšených čitateľov! 🙂

Previous
Previous

Ako založiť firemný účet na Pintereste a prečo je pre tvorcov a firmy nevyhnutnosťou

Next
Next

Pinterest predpovedá budúcnosť a prináša zoznam trendov na rok 2022