Nápadové piny: Publikujte váš videoobsah aj na Pintereste
11. mája 2023 Pinterest oznámil, že bude postupne rušiť prítomnosť nápadových pinov na platforme. Túto zmenu ale zavádza postupne a niektoré účty majú stále dostupnú funkciu vytvoriť nápadový pin.
Pravdepodobne ste zaznamenali obrovskú popularizáciu krátkych vertikálnych videí na rôznych platformách: instagramové Stories, Reels, Tik Tok alebo Youtube shorts. Pinterest rozhodne nezaostáva a ešte v minulom roku naplno spustil nápadové piny (Idea Pins). V čom sú odlišné od podobných formátov na iných platformách, ako ich používať a najmä prečo by ste ich rozhodne mali vyskúšať sa dozviete v tomto článku. Ešte jedna dobrá správa, nápadové piny sú už dostupné aj pre slovenské účty :).
Ľudia chodia na Pinterest hľadať nové nápady. Nechcú iba označiť, že sa im páčia a zabudnúť na ne. Chcú sa nimi kedykoľvek inšpirovať a najmä – vyskúšať ich.
Čo sú nápadové piny (Idea Pins)?
📌 Viacstránkový formát, ktorý prostredníctvom krátkych nadväzujúcich videí a fotografií pomáha tvorcom a značkám jednoduchšie zdieľať nápady a inšpiráciu.
📌 Idea Pins majú interaktívne funkcie, vďaka čomu vytvárajú priestor pre budovanie komunity. Používatelia ich môžu nielen lajkovať a komentovať, ale ak váš nápad zrealizujú a odfotia, fotografiu môžu pripojiť k vášmu nápadovému pinu.
📌 Nápadové piny na platforme ostávajú navždy a nemiznú po 24 hodinách, ako je to v prípade Instagram Stories.
📌 Vo vašom profile majú prominentné miesto – zobrazujú sa hneď navrchu. Dajú sa uložiť do násteniek (nielen tých vašich, ale používatelia si ich môžu uložiť aj na ich vlastné nástenky).
📌 Už čoskoro v nich označovať viaceré produkty (táto funkcia je momentálne dostupná pre tvorcov z vybraných krajín).
Ako používať nápadové piny
Nápadové piny sa dajú nahrať z počítača alebo priamo z aplikácie Pinterestu. Jeden nápadový pin môže obsahovať maximálne 20 stránok, pričom na jednej stránke sa môže nachádzať obsah v maximálnej dĺžke 60 sekúnd. Aplikácia podporuje aj nahrávanie hlasu (voice-over), nálepky, pridávanie hudby alebo zoznamu ingrediencií či materiálu.
Tak ako na každej platforme, pri tvorbe vidí dbajte na dobré osvetlenie a kvalitu zvuku (ak sa ho rozhodnete používať). Odporúčame pridať aj text pre používateľov, ktorí nápadové piny sledujú bez zvuku a aby vaša značka bola inkluzívna aj pre nepočujúcich.
Nápadový pin sa dá publikovať hneď alebo uložiť ako koncept, ku ktorému sa môžete neskôr vrátiť. Pri publikácii máte možnosť priradiť k pinu až 10 súvisiacich tém, vďaka čomu sa nápadový pin bude zobrazovať relevantnému publiku.
Aby ste zo svojich nápadových pinov vyťažili maximum, v nadpise používajte kľúčové slová, vyberajte súvisiace témy a ukladajte ich do relevantných násteniek. Na základe toho bude Pinterest zobrazovať vaše príspevky ľuďom s danými záujmami.
Aký typ obsahu sa hodí do nápadových pinov?
Typ obsahu v nápadových pinoch sa bude odvíjať od vašej celkovej obsahovej stratégie a odvetví, v ktorom pôsobíte. Nápady, tipy a videá, ktoré máte na sociálnych sieťach alebo vašom blogu, môžete nahrať na Pinterest ako nápadové piny.
📌 Inštruktážne videá, rôzne tutoriály a nápady v ktorých používateľom krok za krokom ukážete ako si zrealizovať nápad alebo ako používať váš produkt.
📌 Rýchle užitočné tipy a triky.
📌 Odpovede na otázky, ktoré zaujímajú vaše publikum.
V čom sa nápadové piny líšia od Instagram Reels alebo Tik-Toku a prečo by ste ich mali vyskúšať?
Pinterest funguje ako vyhľadávacia platforma. Nápadové (ale aj statické) piny na Pintereste nikdy nezmiznú a používatelia ich môžu objaviť ešte dlho potom, ako ich zverejníte. Životnosť pinov je v porovnaní s príspevkami na sociálnych sieťach niekoľkonásobne vyššia. O ďalších rozdieloch medzi Pinterestom a Instagramom si môžete prečítať v tomto článku.
Keďže ide o relatívne novú funkciu, Pinterest ju dáva do popredia, takže vás nápadové piny potešia lepšími (a rýchlejšími) dosahmi v porovnaní so statickými pinmi. Pinterest ich zobrazuje na viacerých miestach – v hornej časti vášho profilu, vo vyhľadávaní a aj aplikácii v sekcii Sledovať/Watch.
Používatelia majú pri nápadových pinoch až o 89 % väčší nákupný potenciál v porovnaní so statickými pinmi. Pinterest preto v roku 2022 plánuje postupne zavádzať možnosť označovania viacerých produktov v nápadových pinoch. Nájsť a nakúpiť produkty potrebné na realizáciu nápadu bude teda ešte jednoduchšie. Toto sú ďalšie nové funkcie, ktoré Pinterest pripravuje na rok 2022.
Nápadové piny majú ľudí inšpirovať, aby skúšali nové nápady a nakupovali. Je to zaujímavá príležitosť pre tvorcov obsahu, aby nielen zdieľali svoje nápady, ale za ne dostali aj zaplatené. To všetko vďaka plateným spoluprácam so značkami alebo priamo od Pinterestu – prostredníctvom fondov pre tvorcov.
Nápadové piny zvyšujú návštevnosť vášho profilu. Čím viac ľudí zaujme váš obsah, vyskúša ho alebo si ho uloží, tým viac ľudí objaví váš profil, kde sa o vás a o tom, čo robíte, dozvedia viac. Nezabudnite si preto optimalizovať váš pinterestový profil a pripojiť k nemu aj váš web.
Recyklujte váš videoobsah na Pinterest a nechajte ho pracovať za vás
Inšpiratívny, užitočný obsah, ktorý bude relevantný aj o pár rokov, si na Pintereste, určite nájde svoje publikum. Vytváranie nápadových pinov dokonca nemusí byť ani časovo náročné. Ak máte k dispozícii videoobsah zo sociálnych sietí, môžete ho recyklovať a pridať aj na Pinterest. V porovnaní so sociálnymi sieťami majú publikácie na Pintereste oveľa dlhšiu životnosť a budú sa používateľom zobrazovať aj o pár mesiacov alebo rokov.
K publikovaným nápadovým pinom sa o pár dní alebo týždňov môžete vrátiť v analytických prehľadoch. Budú tam dostupné dáta o vašich najúspešnejších pinoch. Tie vám ukážu, aký obsah rezonuje s vaším publikom a na základe toho prispôsobujte ďalší obsah.
Ak sa náhodou necítite kreatívne, vieme vám poradiť s obsahovou stratégiou na mieru pre váš Pinterestový profil. V prípade, že máte váš Pinterest rozbehnutý, pripravíme pre vás podrobný audit účtu, skontrolujeme jeho nastavenia a obsah a pridáme aj odporúčania na druhy obsahu, ktoré pre vašu firmu budú fungovať. Viac o tejto službe sa môžete dočítať tu.
Pokiaľ si stále nie ste istí, či je pre vás Pinterest to pravé miesto, poradíme vám, či bude mať pre vás konkrétny prípad zmysel investovať do tejto platformy energiu. Stačí nám napísať tu alebo na našom Instagrame a pýtať sa. Radi vám úprimne odpovieme.
Budeme sa tešiť, ak nápadové piny vyskúšate! 🙂