Nové funkcie na Pintereste, ktoré menia budúcnosť nakupovania

Ľudia hľadajú nový zážitok z online nakupovania. Ešte stále ich baví prezerať si výklady obchodov, ale na druhej strane chcú niečo prispôsobené presne pre svoj špecifický vkus. A nielen to. Ľudí zaujíma aj to, odkiaľ značky pochádzajú, kto za nimi stojí a čím prispievajú k zlepšeniu spoločnosti. Predstavujeme vám nové funkcie na Pintereste, ktorých úlohou je zlepšiť zážitok z online nakupovania. Zmení sa vďaka Pinterestu spôsob, akým nakupujeme na internete?

Čím je Pinterest iný?

Cieľom Pinterestu je vytvoriť to najpozitívnejšie miesto na internete, kde milióny ľudí chodia vyhľadávať nápady, ktoré budú milovať. Nie preto, aby zbierali lajky, scrollovali a porovnávali sa so životmi iných, ale aby si svoj život a budúcnosť vedome tvorili a plánovali.

Pinterest a samotní tvorcovia na Pintereste sa snažia povzbudzovať ľudí, aby hľadali svoj vlastný štýl a boli sami sebou. Či už ide o make-up, oblečenie alebo bytové doplnky.

„To, čo odlišuje publikum na Pintereste je jeho mentálne nastavenie. Ľudia na Pintereste nehľadajú okamžité sociálne uspokojenie, ale kreatívnu inšpiráciu.”

Helen Lin, Publicis Media

Aké je nakupovanie na Pintereste

Z dát od Pinterestu vyplýva, že zákazníci na Pintereste nakupujú viac ako na iných platformách. V košíkoch im končí viac produktov a priemerná cena ich objednávky je  vyššia. Okrem toho častejšie nakupujú od nových značiek, ktoré predtým nepoznali a keď si novú značku obľúbia, ostávajú jej verní.

V posledných rokoch sa čoraz častejšie dostávajú do popredia aj témy udržateľnosti či ekológie a ich vplyv na naše nákupné návyky. Najmä mladšia generácia, ktorá postupne nadobúda kúpnu silu, sa pri nakupovaní rozhoduje inak. Už ju nezaujíma len samotný produkt, ale najmä to, kto stojí za ním.

Predstavujeme vám nové funkcie na Pintereste pre rok 2022.

„Tvoj obchod” (Your Shop) na mieru

Nové miesto na Pintereste, kde budú môcť používatelia scrollovať, prezerať si produkty a nakupovať. Nový virtuálny obchod na Pintereste bude inšpirovaný používateľmi a ich špecifickým vkusom. Produkty sú vyberané priamo pre nich, na základe toho, čo sa im páči a čo vyhľadávajú. Preto žiadne dva obchody nebudú totožné 🙂 A nielen to, navrhované produkty a značky sa budú prispôsobovať aj na základe hodnôt, ktoré sú im blízke.

Už dávno neplatí, že zákazníci uskutočňujú nákupné rozhodnutia len na základe produktu. Zaujíma ich aj pozadie firmy a pridaná hodnota, udržateľnosť, ekologickosť alebo napríklad to, či firma podporuje marginalizované skupiny.

📌 Nakupujúci z generácie Z sú ochotní minúť o 60 % viac, ak ide o ekologický produkt.

Ukážte zákazníkom hodnoty vašej firmy

Vďaka novej funkcii „Merchant Details”, teda detailov obchodníka, máte možnosť ukázať zákazníkom, za akými hodnotami vaša firma stojí a akú komunitu reprezentujete. Hodnoty značky ako napríklad „Inkluzívny”, „Zodpovedne využíva zdroje” či „Vo vlastníctve člena komunity LGBTQ+” sa budú zobrazovať priamo vo vašom profile. Vďaka nim bude pre používateľov jednoduchšie nájsť nové produkty od firiem, ku ktorým majú blízko.

Hodnoty značky v pinterestovom profile značky JVN Hair.

Hodnoty značky v pinterestovom profile značky JVN Hair

Pre získanie tejto funkcie musíte byť členmi programu overených obchodníkov. Program je momentálne dostupný iba pre vybrané krajiny. Po splnení podmienok usmernenia pre obchodníkov dostanete modrý odznak a budete môcť nahrať katalóg s vašimi výrobkami. Po kontrole webovej lokality členom pinterestového tímu budete mať možnosť zobrazovať na profile maximálne 3 hodnoty vašej značky.

Vďaka modrému odznaku značka pôsobí dôveryhodne, preto pre našich klientov zabezpečujeme overený profil. Viac o tom, ako získať overený profil na Pintereste a aké sú jeho ďalšie výhody si môžete prečítať tu.

Nakupovanie priamo v aplikácii Pinterestu

Pinterest vypočul prosby svojich používateľov a testuje ďalšiu skvelú funkciu, ktorá jednoznačne urýchli a zjednoduší nakupovanie. Je ňou priamo zabudovaná pokladnica v aplikácii Pinterestu. Vďaka nej bude možné na Pintereste zaplatiť a teda aj priamo nakúpiť, bez nutnosti opustiť aplikáciu. Funkcia je momentálne v beta testovaní pre vybraných overených obchodníkov v USA a v roku 2022 by sa mala rozšíriť aj do ďalších krajín. O jeden dôvod naviac poponáhľať sa na Pinterest! 🙂

API pre obchodníkov

Aby bolo nahrávanie a aktualizácia produktov ešte rýchlejšie, Pinterest pridáva možnosť prepojenia katalógu na Pintereste s webovou stránkou prostredníctvom API (rozhranie, vďaka ktorému si môžu medzi sebou vymieňať dáta dve aplikácie). Vďaka tomuto novému riešeniu budú informácie o produktoch vždy aktuálne. Nakupujúci budú môcť priamo v aplikácii Pinterestu vidieť napríklad to, či je produkt v zľave alebo nie je skladom.

Funkcia je momentálne v testovaní, no existuje ešte jedna možnosť, ako zabezpečiť aktuálne informácie o vašich produktoch na Pintereste. Pre väčšie e-shopy ale aj menšie značky odporúčame nastaviť tzv. Rich Pins, teda rozšírené piny.

Rozšírené piny produktov obsahujú aktuálnu cenu, popis a v niektorých prípadoch aj dostupnosť tovaru. Sú prepojené s metadátami na vašej webstránke. Ak sa rozhodnete zmeniť napríklad cenu produktu na webe, vo všetkých prepojených pinoch sa táto informácia automaticky aktualizuje. Návod, ako si rozšírené piny nastavíte, ako aj ich  ďalšie výhody sme pre vás zhrnuli v tomto článku.

Nové funkcie na Pintereste aj pre tvorcov obsahu

Nové funkcie na Pintereste sa budú týkať aj tvorcov, ktorí vytvárajú obsah na Pintereste. Budú môcť označovať produkty vo svojich pinoch. Tvorcovia tak majú možnosť ukázať, aké konkrétne produkty milujú a používatelia ich budú môcť jednoduchšie nájsť a kúpiť, ak sa rozhodnú nápad vyskúšať. 

Pinterest pomáha prepájať tvorcov s firmami aj prostredníctvom partnerských spoluprác. Tvorcovia budú môcť označiť v príspevkoch aj platené partnerstvo a tento typ príspevkov je možné podporiť platenou reklamou, aby zasiahol ešte širšie publikum. 

V zahraničí sú platené spolupráce medzi firmami a tvorcami obsahu (alebo ak chcete, influencermi) na Pintereste už naplno rozbehnuté. Dočkáme sa takýchto spoluprác aj na Slovensku? 🙂

Rozšírený nástroj na vyhľadávanie trendov

O tom, ako byť o krok napred vďaka trendom na Pintereste, sme už písali v tomto článku. Pinterest sa však rozhodol nástroj na vyhľadávanie trendov a populárnych kľúčových slov ešte viac rozšíriť. Momentálne je dostupné filtrovanie trhov v USA, UK a Kanade a v priebehu roka budú pribúdať ďalšie. Vďaka týmto prehľadom máte možnosť nahliadnuť do aktuálnych dát a zistiť, čo a v akom množstve používatelia na Pintereste vyhľadávajú. Za nás super a ešte aj prehľadné! 🙂

Nástroj na vyhľadávanie trendov na Pintereste

Kedy sa sľubovaných noviniek dočkáme na Slovensku?

Pinterest sa snaží firmám a značkám, ako je tá vaša, uľahčiť cestu k predaju. Nové funkcie na Pintereste sú momentálne v testovacej fáze a niektoré sú už dostupné pre používateľov a firmy v USA. Postupne sa budú počas roka 2022 zavádzať a rozširovať aj do iných krajín. Zatiaľ nemáme presné informácie, kedy budú dostupné na Slovensku. Môžete vám ale zaručiť, že o novinkách sa dozviete medzi prvými, ak nás budete sledovať na našom Instagrame.

Začnite s Pinterestom ešte dnes

Ak to s Pinterestom myslíte vážne, najlepší čas začať je práve teraz. Vytvoriť si firemný účet je jednoduché a bezplatné. Vďaka nemu budete mať prístup nielen k detailným štatistikám a platenej reklame, ale v budúcnosti aj k novým pripravovaným funkciám. 

Medzitým môžete na svojom pinterestovom účte začať pridávať pravidelný, vizuálne atraktívny obsah, ktorý si vďaka správnej SEO stratégii nájde vaše cieľové publikum. Ak na to nemáte časovú kapacitu a chceli by ste prenechať spravovanie účtu na nás, radi vám s ním pomôžeme.

Nie ste si istí, či patríte na Pinterest? Prečítajte si tento článok alebo nám napíšte a neváhajte sa čokoľvek opýtať. Úprimne vám poradíme, či bude mať Pinterest pre vás a vaše podnikanie prínos a či má zmysel doň investovať čas a peniaze. 

My sme z pripravovaných noviniek na Pintereste nadšení. A čo vy? 🙂

Previous
Previous

Pinterest pre handmade tvorcov: Bori a jej cesta k Pinterestu

Next
Next

Pinterest alebo Instagram? Ako ich používať pre vaše podnikanie?